torsdag 1 april 2010

Lite om mig

Vill helst vara anonym på denna blogg, för att kunna skriva om mina känslor. Men skriver endå lite om mig själv. Flyttade till Norge för ett tag sen för att min man inte kunde få jobb i Sverige. Vi jobbar båda två som lärare här i Norge. Det har gått bra.
Vår son som fick diabetes är 10 år.
Tiden på sjukhuset tycker jag var ganska ineffektiv. Det pratades mycket om hur viktigt det är med uppläring och att vi skulle få tid att ställa frågor och så, men jag tyckte att personalen hade för mycket att göra eftersom avdelningen var fullbelagd. De sa att vi skulle få börja sticka på apelsiner eller kuddar, men det blev aldrig av, jag tror för att den ena inte visste vad den andra hade gjort. Men det gick ju bra endå, han sticker sig själv, både när det gäller att mäta blodsocker och sätta insulin.
Det som har varit bra är att jag blivit tvingad att lära mig att laga nyttigare mat till oss alla. Det är faktiskt inte så svårt som man först tror, och det är lov att fuska ibland. Jag har t o m bakat riktigt surdegsbröd, helt utan jäst! Coolt, men det jäser lite dålig. Godare än köpt surdegsbröd.

1 kommentar:

  1. hei, masse lykke til!
    du kan skrive til meg på talullahh(at)gmail.com når du vil om du har
    spørsmål ang. diabetes. jeg lover å svare så bra jeg kan :)

    Mvh.
    Christine/cecekaa

    SvaraRadera