söndag 17 april 2011

Krav

Jag är nog i det hela lite för dålig på att ställa krav. Det kan drabba både mig själv och min omgivning. Egentligen tycker jag att det är lite konstigt eftersom jag inte kan minnas att jag blivit uppfostrad på det sättet. Om jag bara hade stått på mig tidigare hos läkaren så kanske han fått diagnosen tidigare och klarat skolan bättre. Nu får vi ägna en del av påsklovet till att försöka ta igen lite av det han missat under året, samtidigt som vi bakar glutenfritt. Det har faktiskt varit enklare än jag trodde, men då har jag ju inte bakat bullar än... Jag kanske också borde ställa mig framför spegeln och öva mig på att ställa lite krav. Nu önskar vi oss nämligen en kontinuerlig blodsockermätare till pumpen. Önska mig lycka till ;)

3 kommentarer:

  1. Lykke til med øvinga, og ønsker dere en fin påske!

    SvaraRadera
  2. I read your post on another blog. They are in the US and need to pay for diabetes supplies (usually through Health Insurance) I am in Australia and we have a national scheme that subsides supplis but CGMs and pumps are not included.

    How long has your son had diabetes?

    SvaraRadera
  3. My son was diagnosed in february last year. I se now that we have a very good helthinsurence program here in Norway. We can not get actually what we want but what we need. Have you got diabetes?

    SvaraRadera